Sunday, May 5, 2019

Manuál pre život

Mnoho návodov, mnohon pozorovaní, mnoho názorov. Ktoré sú najlepšie? Tie, ktoré sedia priamo na teba.

Manuál pre život si dokáže vytvoriť každý sám. Občas však potrebujeme nakopnúť a to som veľakrát potrebovala aj ja. Nájsť svoju cestu . A k tomu mi dopomohli mnohí iní, ktorí sa tiež hľadali a práve vďaka nim a ich zisteniam som začala pozorovať a "študovať" seba samu aj ja. Výsledok? Dostala som sa k vlastnému návodu, ako mám svoj život žiť.
Rozhodla som sa, že ho posuniem ďalej. Možno je tu niekde niekto, kto potrebuje presne takýto "kopanec". Veľa šťastia!




1.Mnohí ľudia okolo teba budú chcieť, aby si bol perfektný. Aby si žil život, ktorý oni žijú. Nepovedia ti, že ho môžeš žiť inak. Kvôli vlastnému strachu z niečoho nového ťa budú držať v strese a depresii. Zastav to a v kľude si povedz: Nemusím žiť to, čo chcú, aby som žil. Mám  nárok zmeniť pohľad, názor kedykoľvek a akokoľvek chcem.



2.Nie si ani nič viac, ani nič menej, než druhí. Buď k sebe pravdivý. Máš predsa vlastnú hodnotu!



3.S láskavosťou, milosťou a úsmevom to dotiahneš ďalej, než s hnevom.



4.Prestaň sa obviňovať za všetko nesprávne, čo urobíš.. Si človek. Nie robot!



5.Ak niečo chceš urobiť, proste to urob. „Neskôr“ by nemalo byť v tvojom každodennom slovníku.





6.Nauč sa komunikovať. Ak ti je niekoho ľúto, nazýva sa to humánnosť. Nauč sa názory a myšlienky, či postoje vyjadrovať bez toho, aby si niekoho ranil. Bude sa ti žiť ľahšie.



7.Nazeraj na seba reálne. Nie pohľadom niekoho iného. Ostatní ťa vidia inak, ako ty. Na ich názory vzhliadaj s úctou a rešpektom, ale svoj pohľad na seba maj na prvom mieste.



8.Nie každý má rovnaký názor, ako ty. To však neznamená, že ten tvoj je správny a jeho nesprávny. Jednoducho sme každý iný a máme rôzne pohľady na život. Hovorím to preto, lebo mnohí ľudia sa cítia dotknutí, ak ich niekto skritizuje. Vtedy ide ich zmýšľanie nadol. Nerobte to, prosím!



9.Neexistuje pravidlo, podľa ktorého musíš mať ospravedlnenie a opodstatnenie pre všetko, čo robíš.



10. Keď sežereš celú čokoládu v dome, neobviňuj sa. Mali byť chronty doma, nie sa flákať :)


A posledné, ktoré, si myslím, má najväčšiu váhu a dotýka sa všetkých predchádzajúcich: 


„Urobte všetko, čo vám povie“ (Jn 2, 5)





No comments:

Post a Comment

Ani Panna Mária nemá hranice

  A to myslím doslova. Keď sa zjavila v ďalekej Rwande, predpokladám, že mnohým prebehla v hlave myšlienka, prečo práve tu? A ako to, že s...